Lisävastusta uintiharjoiteluun, näin käytät vastustuotteita!

Monipuolista harjoittelua vastusta lisäämällä!


Uinti itsessään on monipuolinen liikuntaharrastus, kuitenkin useiden uitujen kilometrien jälkeen on hyvä monipuolistaa harjoittelua. Monipuolinen harjoittelu tarjoaa lihaksistolle erilaisia ärsykkeitä ja ylläpitää treenimotivaatiota. Altaassa monipuolisuutta voidaan lisätä esimerkiksi vastustusharjoittelun avulla. Vastustusharjoittelu lisää tehoja jokapäiväiseen treeniin aktivoiden lihaksia eri tavoin kuin perinteinen kelausharjoittelu. Vastustusharjoittelu tarjoaa haastetta kokeneellekin uimarille, lisäksi se parantaa kestävyyttä ja nopeutta!


Ota tästä Aquanetin vinkit talteen:

Käsivetoon voimaa lättäreistä

Käsiin kiinnitettävät lättärit lisäävät veden vastustusta. Lättärit sopivat niin ikään käsivedon tekniikan harjoitteluun kuin myös voimaharjoitteluun. 

Finis Agility Paddle Lättärin patentoitu design optimoi käsivarren oikeaan asentoon vedessä mahdollistaen tehokkaamman käsivedon. Auttaa uimaria saamaan oikeanlaisen otteen vedestä erityisesti vedon alkuvaiheessa. Muotoilu perustuu nauhattomuuteen ja lättärin kuperuuteen, jolloin vääränlainen tekniikka aiheuttaa lättärin tippumisen kädestä. Lättäri soveltuu siis erityisesti tekniikkaharjoitteluun, mutta tarjoaa myös vastustusta vedestä. Agility lättäri sopii jokaisen uintilajin harjoitteluun.   

Finis Bolster Paddle Lättäri puolestaan auttaa säilyttämään korkean kyynärpään asennon käsivedon aikana samalla tehostaen vetoa. Lättärin leveä muotoilu ja koko auttaa harjoittamaan tehokkaasta ylävartalon voimaa. Bolster lättärit sopivat jokaisen uintilajin vetoharjoitteluun. 


Finis ISO Lättäri on yksi uusimmista lättärimalleistamme. Lättäri on suunniteltu eristämään tiettyjä lihasryhmiä ja kohdistamaan voimaa molemmille käsille oikealaisen käsivedon ylläpitämikseksi. ISO Lättäri sopii jokaiseen uintilajiin:
  • Käsivedon ulkopuolinen isolaatio sopii selkä- ja vapaa-uintiin aktivoiden ojentajan ja epäkkään.
  • Käsivedon sisäpuolinen isolaatio sopii rinta- ja perhosuintiin aktivoiden hauiksen, olkapäät ja rintalihakset. 


Uusi tuntuma veteen perässä vedettävän varjon avulla

Vyötärölle kiinnitettävä perässä vedettävä vastusvarjo lisää harjoittelun tehoja. Mitä nopeammin uit, sitä enemmän saat vastustusta!

Finiksen Swim Parachute vastusvarjo ei tule tielle porkuissa ja pienen harjoittelun tuloksena myös käännös onnistuu ongelmitta. Saat uskomattoman tuntuman veteen ja tavalliseen kelausuintiin, kun olet vetänyt vastusvarjoa perässäsi hetken. Käytä varjoa kohdennettuihin sarjoihin kohtuullisissa jaksoissa - esimerkiksi 8 x 50 m joka toinen finsta varjon kanssa ja joka toinen ilman.  

Saatavilla kaksi eri kokoa, 20 ja 30 cm. Suosittelemme aloittamaan pienemmästä, ja kasvattamaan kokoa kun olet ensin harjoitellut lyhyemmän varjon kanssa. 

 



Pullari ja Pulling nilkkaremmi

Pullarin avulla painopiste siirretään käsivedon harjoitteluun. Toisaalta sen frekvenssiin, toisaalta taas voimaan. Käsivedon frekvenssillä tarkoitetaan käsivedon kierrosnopeutta. Kokonaisuudessaan uintinopeuteen vaikuttaa käsidenvedon voima ja frekvenssi sekä potkujen voima, liuku ja kehon oikeaoppinen asento. Pullarin avulla voi myös korjata alakropan asentoa.

Kuminauha nilkkojen ympärillä on apuväline, joka pitää nilkat yhdessä estäen potkut. Nilkkaremmi sopii käytettäväksi yhdessä pullarin kanssa. 


 


Vauhtia ja voimaa räpylöistä

Räpylät ovat erinomainen apuväline monipuolisen potkuvoiman harjoitteluun. Räpylöiden avulla voi myös treenata alaselän voimaa sekä parantaa nilkan liikkuvuutta. Arenan Powerfin Pro on voima treenaukseen suunniteltu lyhyt uimaräpylä, joka lisää tehoa ja rasitusta.Ylöspäin helpommin taipuva joustava kärki vähentää joustoa ja taipumista polvissa ja nilkoissa.