Toimitusehdot

TILAAMINEN:

HALUATKO TEHDÄ MUUTOKSIA TILAUKSEESI?

Me voimme poistaa yksittäisiä tuotteita tai koko tilauksesi, jos sitä ei ole vielä siirretty pakattavaksi.

ONKO TILAUKSENI LÄHETETTY?

Kun tilauksesi on käsitelty, saat lähetysilmoituksen sähköpostiisi.

MISSÄ TILAUKSENI ON?

Toimitusaika on 3-7 arkipäivää ja se lasketaan tilauspäivän jälkeisestä arkipäivästä. Tilaus toimitetaan ensisijaisesti suoraan kotiisi, jos se mahtuu toimitettavaksi postiluukusta. Jos tilaus on liian suuri toimitettavaksi postiluukusta, toimitetaan valitsemaasi postin toimipisteeseen. Sinä saat ilmoituksen lähetyksen saapumisesta tekstiviestitse siihen matkapuhelinnumeroon, jonka olet ilmoittanut asiakastilillesi. Pienille kirjelähetyksille, jotka toimitetaan postiluukusta, emme saa Postilta lähetystunnusta. Kirjelähetykset eivät näin ollen ole seurattavissa. Jos tilauksesi on lähetetty pakettina, olet saanut sille lähetystunnuksen ja voit seurata lähetyksen kulkua osoitteessa posti.fi.

Tilatessa asiakkaalle luodaan automaattisesti käyttäjätili, jonka tunnuksen ja salasanan tilaaja saa sähköpostiinsa. Matkapuhelinnumerosi on tarpeellinen tieto valitessasi toimitustavaksi Smartpost, sillä saat tekstiviestinä noutokoodin, kun lähetys on valmis noudettavaksi.

Tilauksesta lähtee automaattisesti tilausvahvistus sähköpostitse asiakkaalle. Tämän vuoksi sähköpostiosoitteen lisääminen yhteystietoihin tilausta tehdessä on toivottavaa. 

Käyttäjätili päivittyy tilauksen statuksen mukaan, esim. postipaketin lähetystunnus seurantaa varten päivittyy tänne. Aquanetti ei luovuta asiakkaan tietoja ulkopuolisille.

Alle 18-vuotiaalta tarvitaan huoltajan hyväksyntä tilauksen tekemiseen. Kaikki verkkokauppaan liittyvä väärinkäyttö on kielletty.

Aquanetti on tarkoitettu yksityisille kuluttajajille. Jälleenmyyjiä sekä seuroja (seura-asut) pyydämme ottamaan yhteyttä sähköpostitse.

MAKSAMINEN

Verkkokauppamme käyttää Klarna Checkout -palvelua, jotta voit helposti, joustavasti ja turvallisesti maksaa ostoksesi. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit - kaikki yhtä turvallisia. Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta.

Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun.

Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu 

ONKO TILAUKSENI MENNYT LÄPI?

Saat tilausvahvistuksen ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen heti, kun tilauksesi on saapunut ja hyväksytty. Voit aina tarkistaa tilauksesi tilan myös kirjautumalla Omille sivuillesi.

EN SAANUT TILAUSVAHVISTUSTA, MUTTA MAKSUKORTILLENI ON KUITENKIN TEHTY KATEVARAUS. MITÄ TEEN?

Joissain harvoissa tapauksissa maksukortille on saatettu tehdä katevaraus, vaikka tilaushetkellä on tapahtunut tekninen virhe. Katevaraus poistetaan tililtäsi 1-5 pankkipäivän kuluessa.

MILLOIN SAAN TAKAISINMAKSUN PALAUTTAMISTANI TUOTTEISTA?

Voit nähdä takaisinmaksun tiliotteellasi viiden pankkipäivän kuluttua siitä, kun sait palautusvahvistuksen meiltä.

POSTI ON SAANUT AINOASTAAN ENNAKKOTIEDON TULEVASTA LÄHETYKSESTÄ. MITÄ SE TARKOITTAA?

Postin tilaukselle antamalla lähetystunnuksella voi seurata lähetyksen kulkua vasta, kun lähetys on saapunut Suomeen Postin käsittelyyn. Me toimitamme tilaukset Ruotsista ja näin ollen on normaalia, että muutaman päivän ajan tilauksen lähettämisestä Postin tiedoissa näkyy ainoastaan ennakkotieto saapuvasta lähetyksestä. Jos seurannasta ei löydy lainkaan lähetystietoja, tilauksesi on mitä luultavammin toimitettu kirjelähetyksenä.

EN OLE SAANUT TILAUSVAHVISTUSTA. MITÄ TEEN?

Jos et ole saanut tilausvahvistusta sähköpostiisi pian tilauksen teon jälkeen, voi tämä tarkoittaa, että tilauksesi kohdalla on tapahtunut jonkinlainen virhe. Kirjaudu Omille sivuillesi tarkastaaksesi tilauksesi tilan. Mene kohtaan "Tilaukseni", etsi oikea tilaus ja tarkista, että kaikki näyttää hyvältä.

TILAAMANI TUOTE ON TILAPÄISESTI LOPPU.  MITÄ VOIN TEHDÄ SAADAKSENI TUOTTEEN?

Suosittelemme sinua laittamaan tuotteelle kokojen valvonnan, jotta saat tiedon sähköpostiisi heti, kun tuotetta tulee uudelleen myyntiin. 

HALUATKO KÄYTTÄÄ LAHJAKORTIN? 


Lahjakortista löydät lahjakorttikoodin, joka syötetään ostoskorissa "Aktivoi lahjakortti" -kenttään; muista painaa harmaata painiketta. Jos lahjakortin summan vähennyksen jälkeen jää maksettavaa, valise maksutapa ja maksa erotus.

Verkkopankkitunnuksilla maksu tulee suorittaa etukäteen, jonka jälkeen tilaus toimitetaan,

Tuotteet sisältävät arvonlisäverron ja ovat kappalehintoja, ellei toisin mainita.

VAIHTO JA PALAUTUS

MAKSAAKO TUOTTEIDEN PALAUTTAMINEN?

Kyllä, me veloitamme toimituskulut, mikäli ne on veloitettu alkuperäisen tilauksen yhteydessä. Ei koske tuotteen vaihtoa tai reklamaatiota.

OLETTEKO VASTAANOTTANEET PALAUTUKSENI?

Saat palautusvahvistuksen sähköpostitse, kun me olemme vastaanottaneet palautuksesi. Palatuksen vastaanottamisessa ja käsittelyssä voi toisinaan mennä jopa 14 päivää.

MITEN PALAUTAN TUOTTEEN? 

Tuotteilla on lakisääteinen 14 vrk vaihto- ja palautusoikeus poislukien kilpapuvut (Carbon-sarja). Ostetuilla kilpa-asulla ei ole vaihto- tai palautusmahdollisuutta, myymme kaikki asut kokeilemattomina jotta voimme säilyttää tehdastakuun puvuille. Vaihtaminen asiakaspalautuksena Itellan (Postin) kautta on asiakkaalle veloituksetonta. 
Huom: emme lunasta muilla tavoin palautettuja tilauksia.

Liittäkää palautukseen kirjallinen dokumentti, jossa seuraavat tiedot:
Yhteystietonne sekä mahdolliset vaihtotuotteet.

Kirjoittakaa pakettiin/kirjeeseen seuraava palautusosoite:
ASIAKASPALAUTUS
Aqua Action Finland Oy
Kenkätie 7
33950 PIRKKALA

Tuotteen on oltava ehdottomasti jälleenmyyntikuntoinen, käyttämätön ja siisti sekä myyntipakkauksen tulee olla ehjä. 

Jos tuotteessa on vaurio tai se on rikkoutunut, lähetä meille palautuksen yhteydessä selvitys siitä, miten vaurio on syntynyt. 

Ota aina kaikissa vaihto-, palautus- tai reklamaatioasioissa yhteyttä Aquanettiiin sähköpostilla: myynti@aquanetti.fi voit ottaa yhteyttä myös täyttäämällä tämän lomakkeen.


Vaihtojen ja palautusten käsittelyssä noudatamme Kuluttajansuojalain määrittämiä aikoja ja pyrimme hoitamaan asian mahdollisimman nopeasti asiakasta tilanteesta tiedottaen.

YLEISET VERKKOKAUPPAEHDOT 

1. TAUSTATIETOJA

1.1
Nämä yleiset ehdot (”yleiset ehdot”) koskevat sinua, kun teet kuluttajana (”asiakas”) tilauksen osoitteen, www.aquanetti.fi kautta. Yleiset ehdot koskevat ainoastaan kuluttaja-asiakkaita.

1.2
Asiakkaan on oltava vähintään 18-vuotias tehdäkseen tilauksen verkkosivuston kautta. Aquanetti varaa oikeuden hylätä asiakkaan tilauksen tai muuttaa sitä (jos asiakas on esim. antanut väärät henkilötiedot ja/tai hänellä on merkintä luottotiedoissaan).

1.3
Aquanetti ei ole korvausvelvollinen, jos tuotteet on myyty loppuun tai jos verkkosivustolla on kuva- tai painovirheitä (esim. tuotteiden kuvauksissa tai teknisissä tiedoissa olevat virheet), virheellisiä hintoja ja hinnantasauksia (kuten toimittajien muuttamat hinnat ja valuuttamuutokset) tai virheellisiä tietoja tuotteen varastotilanteesta. Aquanetillä on oikeus korjata mitä tahansa tällaisia virheitä sekä koska tahansa muuttaa tai päivittää tietoja. Jos asiakkaan tilaamalle tuotteelle on ilmoitettu virheellinen hinta, Aquanetti luonnollisesti ilmoittaa asiasta asiakkaalle ja odottaa, että asiakas hyväksyy korjatun hinnan ennen kuin aquanetti jatkaa tilausprosessia..

1.4
Verkkosivusto ja kaikki sen sisältö on aquanetin tai sen lisenssinantajien omaisuutta. Tiedot on suojattu immateriaalioikeuksia ja markkinointia koskevalla lainsäädännöllä.

2. SOPIMUKSET JA TILAUKSET

2.1
Asiakkaan on hyväksyttävä yleiset ehdot voidakseen tehdä tilauksen verkkosivuston kautta. Hyväksymällä yleiset ehdot asiakas sitoutuu noudattamaan yleisiä ehtoja kokonaisuudessaan ja vahvistaa lukeneensa tiedot. 

2.2
Ostosopimus syntyy, kun aquanetti on vahvistanut asiakkaan tilauksen ja asiakas on vastaanottanut tilausvahvistuksen sähköpostitse aquanetiltä. 

3. ASIAKASTIEDOT JNE.

3.1
 Asiakas vahvistaa, että annetut tiedot ovat oikein ja täydellisiä, ja hän on vastuussa kaikista annetuissa tiedoissa olevista virheistä. Tietoja siitä, kuinka aquanetti käsittelee henkilötietoja, on annettu tällä sivustolla rekisteriselosteessa, joka on keskeinen osa näitä yleisiä ehtoja.

3.2
Asiakas sitoutuu varmistamaan, ettei kukaan muu kuin asiakas itse käytä asiakkaan sisäänkirjautumistietoja. Asiakas ei saa luovuttaa käyttäjänimeään tai salasanaansa kenellekään ja hän varmistaa, että kaikki käyttäjänimeä ja salasanaa koskevia tietoja sisältävät asiakirjat säilytetään siten, ettei luvattomilla henkilöillä ole niihin pääsyä. Asiakas ilmoittaa aquanetille viipymättä, jos hän epäilee että luvattomalla henkilöllä on pääsy asiakkaan salasanaan. Asiakas on vastuussa kaikista hänen sisäänkirjautumistiedoillaan tehdyistä ostoksista, jos asiakas ei ole tehnyt edellä mainittua ilmoitusta.

3.3
Jos aquanetti epäilee, että asiakas väärinkäyttää käyttäjätiliään tai sisäänkirjautumistietojaan tai muulla tavalla rikkoo yleisiä ehtoja,aquanetillä on oikeus estää asiakkaan pääsy tämän käyttäjätilille. Lisäksi aquanetillä on oikeus määrittää asiakkaalle uudet sisäänkirjautumistiedot.

4. HINNAT, KULUT JA MAKSU

4.1
Verkkosivustolla annetut hinnat koskevat ainoastaan verkkosivuilla tehtyjä tilauksia. Kaikki hinnat on ilmoitettu euroissa ja sisältävät ALV:n. Hinnat eivät sisällä maksu- ja toimituskuluja, jotka on ilmoitettu erikseen.

5. ERIKOISTARJOUKSET

Kaikki verkkosivuston tiettyjä tuotteita koskevat tarjoukset ovat voimassa vain rajoitetun ajan tai kunnes tuotteet on myyty loppuun.

6. TOIMITUS JA KULJETUS

6.1
Varastossa olevat tuotteet toimitetaan yleensä verkkosivustolla ilmoitettujen arkipäivien kuluessa. Ellei toisin sovita (esim. varattaessa tuotteita, joita ei ole varastossa), toimitus tapahtuu 30 arkipäivän kuluessa siitä, kun aquanetti on vahvistanut tilauksen kirjallisesti tilausvahvistuksen avulla.

6.2
Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilausvahvistuksessa, kassalla ja/tai verkkosivustolla kyseisen tuotteen sivulla. Ellei toisin ole nimenomaisesti sovittu ja jos toimitus viivästyy yli 30 arkipäivää asiakkaasta riippumattomista syistä, sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi.

6.3
Jos paketti on noudettava tietystä toimituspaikasta, asiakas noutaa sen ilmoituksessa määritetyn ajan kuluessa. Paketit noudetaan yleensä henkilökohtaisesti, voimassa olevaa henkilötodistusta ja tilausnumeroa käyttäen. Asiakas saa toimituksesta ilmoituksen, jossa määritetään koska ja mistä paketti on noudettavissa tai vastaanotettavissa. Ilmoitus saatetaan lähettää sähköpostitse, tavallisen postin välityksellä ja, jos asiakas on antanut matkapuhelinnumeronsa, myös puhelimitse tai tekstiviestillä. Jos pakettia ei noudeta, on aquanetillä oikeus periä aiheutuneet kulut 14,95 € asikkaalta.

7. PERUUTUSOIKEUS

7.1
Kun asiakas ostaa tuotteita verkkosivustolta, hänellä on sovellettavan kuluttajalainsäädännön mukainen 14 päivän peruutusaika. Tämä tarkoittaa, että asiakkaalla on oikeus peruuttaa mikä tahansa ostos ilmoittamalla siitä aquanetille 14 päivän kuluessa siitä, kun asiakas tai hänen edustajansa on vastaanottanut tilatun tuotteen (peruutusaika).

7.2
Peruutusoikeus ei koske seuraavia tuotteita:

(a)
tuotteet, jotka on valmistettu asiakkaan määritysten mukaisesti tai muuten selkeästi yksilöity;

(b)
tuotteita, joiden sinetit on rikottu, ei ehkä voida palauttaa terveydensuojelu- tai hygieniasyistä. 

(c)
tuotteet, jotka pilaantuvat tai vanhentuvat nopeasti;

7.3
Hyväksymällä nämä yleiset ehdot asiakas ymmärtää ja hyväksyy, että peruutusoikeus ei ole voimassa edellä mainituissa tapauksissa. 

7.4
Jos asiakas tilaa tuotteen, jota peruutusoikeus ei koske, asiasta ilmoitetaan asiakkaalle selkeästi.

7.5
Jos asiakas haluaa peruuttaa ostoksen, asiakkaan on ennen peruutusajan päättymistä lähetettävä selkeä viesti aquanetille. Viestissä asiakkaan on ilmoitettava nimensä, osoitteensa ja muut asiaankuuluvat tiedot, kuten esim. tilauksen viite, laskunumero sekä tuotteen nimi. Jos asiakas ei halua käyttää edellä mainittua vaihtoehtoista viestiä, hän voi käyttää kansallisen Kilpailu- ja kuluttajaviraston peruutusoikeutta koskevaa vakiolomaketta (katso linkki sivustolta http://www.kkv.fi/)

7.6
Jos asiakas käyttää peruutusoikeuttaan, maksaa hän palautuskulut ja on vastuussa tuotteen kunnosta tuotteen vastaanottamisen jälkeen sekä palautuskuljetuksen aikana. Tuote on palautettava 14 päivän kuluessa siitä, kun aquanetille ilmoitettiin peruutuksesta. Tuote on lähetettävä hyvin pakattuna, hyvässä kunnossa ja alkuperäisessä laatikossaan ja/tai pakkauksessaan.

7.7
Aquanetti voi koska tahansa tarjota ilmaisen palautuksen tietyille tuotteille. Jos ilmainen palautus on voimassa, siitä ilmoitetaan verkkosivustolla, asianmukaisella tuotetta koskevalla sivulla.

7.8
Kun asiakas peruuttaa ostoksensa, aquanetti palauttaa summan, jonka asiakas on maksanut tuotteesta, toimitusmaksut mukaan lukien. Jos vain osa tilauksesta palautetaan, toimituskuluja ei palauteta. 

7.9
Aquanetti maksaa summan takaisin ilman aiheetonta viivästystä, mutta kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona aquanetti vastaanotti tuotteen. Takaisinmaksu suoritetaan asiakkaalle asiakkaan valitsemaa maksutapaa käyttäen, ellei toisin sovita tai mikäli tällaiselle takaisinmaksulle on jokin este.

8. TAKUUT JA VALITUKSET

8.1
Tietyillä aquanetin tuotteilla saattaa olla takuu. Tuotetakuut kattavat ainoastaan valmistusvirheet, eivätkä siten koske mitään vikaa, joka johtuu jostakin tuotteen toimintoa tai ulkonäköä koskevasta yksittäisestä muutoksesta.  Asiakkaan tilausvahvistus toimii takuutodistuksena.

8.2
Valitusoikeus koskee tuotteita, jotka ovat sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisesti viallisia. Asiakkaan, joka haluaa käyttää tuotetta koskevaa valitusoikeuttaan, on otettava aqunettiin yhteyttä mahdollisimman pian vian havaitsemisen jälkeen, verkkosivustolla annettuja yhteystietoja käyttäen. Valitusten, jotka asiakas on tehnyt kahden kuukauden sisällä vian havaitsemisen jälkeen, katsotaan aina tehdyn asianmukaisessa ajassa. Asiakkaalla on oikeus tehdä valitus verkkosivuilta ostetuista tuotteista kohtuullisessa ajassa tuotteen vastaanottamisesta.

8.3
Aquanetti vastaa kaikkien hyväksyttyjen valitusten aiheuttamien palautusten kuljetuskustannuksista.

8.4
Valitusten suhteen aquanetti noudattaa ohjeita, jotka kuluttajariitalautakunta (ks.www.kuluttajariita.fi ) on antanut.

9. LINKIT

Aquanetti saattaa tarjota linkkejä muille verkkosivustoille, jotka eivät ole Aquanetin hallinnassa. Myös verkkosivustot, jotka eivät ole aquanetin hallinnassa, saattavat tarjota linkkejä verkkosivustolle. Vaikka aquanetti pyrkii varmistamaan, että aquanetti tarjoaa linkkejä ainoastaan verkkosivustoille, joilla noudatetaan aquanetti tietosuojakäytäntöä vastaavia henkilötieto- ja turvallisuussäännöksiä, aquanetti ei ole vastuussa minkään sellaisten tietojen tai henkilötietojen turvallisuudesta tai luottamuksellisuudesta, joita asiakas antaa toisilla verkkosivustoilla. Asiakkaan on oltava varovainen ja luettava henkilötietoja koskevat säännökset, joita noudatetaan kyseisellä verkkosivustolla.

10. YLIVOIMAINEN ESTE

Aquanetti ei ole vastuussa mistään viivästyksistä, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin aquanetti ei voi vaikuttaa. Tällaisia ovat esim. yleiset työtaistelut, sotatoimet, tulipalot, salamointi, terrori-iskut, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat, viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden viat ja viivästykset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista. Tällaisissa tilanteissa velvollisuus vahingonkorvauksiin ja muihin toimenpiteisiin raukeaa. Mikäli tällainen tilanne ilmenee, aquanetti ilmoittaa siitä asiakkaalle sekä tilanteen alkaessa että päättyessä. Jos tilanne on kestänyt yli kahden kuukauden ajan, sekä asiakkaalla että aquaneti:llä on oikeus keskeyttää ostos välittömin seurauksin.

11. YLEISIÄ EHTOJA KOSKEVAT MUUTOKSET

Aquanetti varaa oikeuden muuttaa näitä yleisiä ehtoja koska tahansa. Kaikki näitä yleisiä ehtoja koskevat muutokset julkaistaan verkkosivustolla. Muutokset astuvat voimaan, kun asiakas on hyväksynyt yleiset ehdot (uuden ostoksen yhteydessä tai verkkosivustoa selatessaan). 

13. SOVELLETTAVA LAINSÄÄDÄNTÖ JA ERIMIELISYYKSIEN RATKAISEMINEN

13.1.
Erimielisyystilanteissa aquanetti noudattaa Suomen kansallisen kuluttajariitalautakunnan tai muiden Euroopan maiden vastaavien viranomaisten päätöksiä.

13.2
Kaikki näiden yleisten ehtojen tulkintaa tai soveltamista koskevat erimielisyydet kuuluvat Suomen lainsäädännön piiriin, jonka mukaan niitä myös tulkitaan, ja ne ratkaistaan viimeistään Suomen tuomioistuinten toimesta.